YHS_0978

Gezonde School

De keuze voor Samen Onderweg is een keuze voor een Gezonde School. We hebben veel aandacht voor bewegen en sport en kinderen leren veel over gezonde voeding. Zo zijn er fruitdagen op dinsdag en donderdag. Op die dagen geven ouders hun kind fruit mee voor in de pauze.
De school doet ook ieder jaar mee met het Europese schoolfruitproject, waardoor leerlingen 20 weken gratis fruit aangeboden krijgen.

Bewegen

We stimuleren dagelijks dat kinderen gezond leven en bewegen! Zowel in school als daarbuiten. Zo zijn er energizers en dansjes op muziek tussen de lesonderdelen door. Gymlessen zijn van hoog niveau, met veel frisse inbreng van sportdocenten in opleiding.

Kinderen leren rekenen en taal ook door bewegend te leren. Ons schoolplein is daar een goede plek voor en ook tijdens de gymlessen staat goed en gezond bewegen centraal.

Buiten school zijn we ook actief: we lopen bijvoorbeeld de Avondvierdaagse met de leerlingen van de groepen 2 tot en met 6 en leerlingen doen mee met het sport- en cultuuraanbod van Gorinchem Beweegt en allerlei verschillende naschoolse activiteiten. We zijn ook een heel actieve school met schoolsporten! Met hulp van actieve en sportieve ouders doen groepen mee aan korfbal- volleybal- basketbal- en voetbalwedstrijden van de gemeente Gorinchem.